1 najlepszy powód, dla którego nikt nie nabierze się na Twój perfekcyjny artykuł

1 najlepszy powód, dla którego nikt nie nabierze się na Twój perfekcyjny artykuł

No, ale się Was tu zebrało! Artykuł opublikowany przed chwilą, a tu już 10 czytelników. Na początku więc, zgodnie z zasadami savoir-vivre, pożegnam się z ośmiorgiem z Was. Tyle właśnie opuściło stronę po przeczytaniu tytułu. Nie lubię tłumów, toteż dwie osoby, które tu zostały, zdecydowanie mi odpowiadają.1 

Pobierz artykuł w PDF

Nagłówek to świetny sposób, aby skutecznie zjednać sobie uwagę grupy docelowej…

Zaraz, zaraz. Czas na kolejne rozstanie. Według znanych nam już badań, jedno z Was zapoznaje się tylko z nagłówkiem i  kilkoma pierwszymi zdaniami. Zostałeś już tylko Ty. Jak czujesz się jako zwycięzca wyzwania? Chciałbyś jednak, żeby ktoś towarzyszył Ci w lekturze?

meerkat-658504_1920

  • Nie, surykatki nie próbują ściągnąć wzrokiem uwagi Twojego kolegi siedzącego przy biurku obok. Wystarczy, że są. Zdjęcia i filmy, zapewniają 100% skuteczność przejrzenia całej publikacji. 2
  • Dzięki wrzuceniu tych sympatycznych zwierzaków, zaliczyłem właśnie dwie bazy. Zgodnie z wydawaną raz do roku infografiką Shutterstock o wizualnych trendach, tematem numer jeden w 2015 roku jest właśnie dzika natura.

Zastanawiasz się, dlaczego wyżej pojawiły się punktory? Badania wskazują, że to właśnie zamieszczanie wypunktowań, (poza grafikami i materiałami video), powoduje, że artykuł jest sześć razy częściej linkowany niż ciągły tekst.3

banner

Perfekcyjny artykuł nie istnieje

Prawdopodobnie właśnie stwierdzasz, że bredzę, bo wszystko (wraz z tytułem) ma niewiele sensu. To prawda. Od początku moim celem nie jest przekazanie Ci informacji o tym, jak stworzyć perfekcyjny artykuł, chociaż opieram się na badaniach. Chcę Ci jedynie pokazać, jak kończy się korzystanie na ślepo z poradnikowych zasad dotyczących pisania artykułów.

Tytuł z liczbą sprzedaje artykuł? Mimo że w raporcie stawia się ten typ nagłówka za najbardziej preferowany, nie jest to złoty środek. On jedynie wspiera atrakcyjność przekazu. Jednak to jakość zagadnienia, które zrealizujesz za pomocą listy sprawi, że Twój post znajdzie się na szczycie TOP 5. Opisywaną we wspomnianym badaniu zależność, że liczba użytych przymiotników w tytule podnosi lub obniża zainteresowanie treścią, również należy między bajki włożyć. Wspomniane wyżej przykazania to zaledwie propozycje, poparte badaniami, jednak niekoniecznie odwołujące się do potrzeb Twojej grupy docelowej. W przypadku content marketingu to właśnie one powinny Cię interesować najbardziej.

WSKAZÓWKA: Podczas burzy mózgów odnośnie tematów i sposobów redagowania treści, postaw się w sytuacji odbiorcy. Pamiętaj: Na blogu nie istnieje Twoja firma i jej pozycja, a wyobrażenie jej odbiorców o niej oraz ich preferencje. Inaczej zostaniesz pominięty i tak jak w głównej grafice artykułu, skończysz wraz z innymi i im podobnymi.


[1] http://www.copyblogger.com/magnetic-headlines/
[2] http://blog.hubspot.com/marketing/most-people-arent-reading-to-the-end-of-your-posts
[3] https://moz.com/blog/what-makes-a-link-worthy-post-part-1
[4] https://moz.com/blog/5-data-insights-into-the-headlines-readers-click
[5] http://contentmarketinginstitute.com/2013/03/creating-engaging-content-calls-to-action-get-conversions
Fot.
Surykatki – http://bit.ly/1GrMkpO
Cover – http://bit.ly/1QWrBec
2
Maciej Potępa
ADMINISTRATOR
Profil
  • http://www.startuptyping.pl danielkot

    Pisanie artykułów pod statystyczne analizy <3 Piątka, dobra treść!

    • http://www.thenets.pl The Nets

      Dziękuję Daniel 😉

Podobne wpisy