11 wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż dzięki content marketingowi [INFOGRAFIKA]

11 wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż dzięki content marketingowi [INFOGRAFIKA]

Współczesny marketer w swojej codziennej pracy monitoruje dziesiątki różnych wskaźników dotyczących marketingu treści (content marketing). W dobie Big Data jesteśmy w stanie zmierzyć coraz więcej zmiennych i szukać zaskakujących korelacji, które mają realne odbicie w biznesie. Na końcu jednak zawsze pozostają dwie najważniejsze wartości: liczba pozyskanych leadów oraz wolumen sprzedaży.

Specjaliści z ClearVoice przygotowali interesującą infografikę, która przedstawia 11 wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż dzięki działaniom content marketing. Dobre drogowskazy pozwolą dowieźć wyniki biznesowe, a tym samym potwierdzić słuszność inwestycji w marketing zasobu.

Tworzenie lejka sprzedażowego

Warto zwrócić uwagę na to, że działania marketingowe sięgają niemal do samego końca lejka sprzedażowego. Dlatego też osoby odpowiedzialne za dostarczanie treści nie mogą skupiać swojego przekazu wyłącznie na jego szczycie. By świadomie budować strategię marketingową, trzeba jednak zdefiniować lejek sprzedażowy, jaki ma do pokonania potencjalny klient. Niestety aż dwie trzecie (68 proc.) firm B2B ma problem z określeniem tej strategicznej informacji.

Promocja treści

Bez odpowiedniej promocji treści, nie można myśleć o skutecznym dotarciu do grupy docelowej. W tym przypadku jednym ze sposobów jest promocja w niszowych mediach. Jeśli produkujesz modele do sklejania, idealnym miejscem na mówienie o Twoich produktach będzie na przykład portalach zrzeszający modelarzy. Tego rodzaju reklamy pozwalają dotrzeć do znacznie ciekawszego audytorium niż przekaz dystrybuowany na przykład poprzez Facebooka. To także droga do znalezienia partnerów, z którymi można wymieniać się treściami i wspólnie budować autorytet w branży.

Konwersja

Content marketing ma na celu nie tylko wzbudzenie zainteresowania odbiorców. Mając na uwadze zwiększenie szans na konwersję, treści muszą wzywać do działania, więc nieodłącznym elementem stają się wszelkie elementy określane jako call to action (CTA) marketing. Pozwalają one w skuteczny sposób oferować dodatkowe materiały, a także zachęcać do rejestracji (pozyskanie dodatkowych informacji) oraz zakupu promowanych produktów i usług. Ta faza to również czas na retargeting, który według autorów infografiki aż o 70 procent może podnieść liczbę konwersji na stronie.

Bliskość

W walce o klienta wygrywa ten, kto jest szybszy. Eksperci ClearVoice zauważają, że od 35 do 50 procent kupujących skieruje swe kroki do firm, które odpowiadają na ich zapytania jako pierwsze. Trzeba jednak zainwestować w tę komunikację, gdyż musi być ona dwustronna i prawdziwa, a nie polegać na wysłaniu schematycznej wiadomości do każdego, kto skorzysta z okna dialogowego na stronie. Rozwijanie relacji z potencjalnymi klientami to przygotowanie ich do zakupu, co bez wątpienia odbije się w długoterminowych zyskach firmy.

Więcej porad znajdziesz na poniższej infografice.

Driving Sales - Content Marketing

źródło: clearvoice.com


fot.: stokpic.com/van
2
Michał Grzebyk
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy