12 razy TAK dla marketing automation

12 razy TAK dla marketing automation

Co łączy olimpijski panteon, znaki zodiaku oraz flagę EU? Oczywiście liczba 12 – w rozmaitych kulturach i na przestrzeni wieków, symbol ładu i harmonii. Od teraz dwunastka będzie Ci się kojarzyć również z marketing automation.

Nie przez przypadek to właśnie ona pojawia się w poniższym podsumowaniu. Zebrano w nim aktualne i ważne dane dotyczące marketing automation. Gwałtowny rozwój rynku technologii za oceanem nie może ujść uwadze działów szeroko pojętej promocji z Europy. Wiele wskazuje na to, że strategicznie zaplanowana automatyzacja procesów marketingowych będzie jednym z najważniejszych zagadnień (o ile nie najważniejszym), z jakim przyjdzie się zmierzyć marketerom w najbliższej przyszłości.

1. 80 procent użytkowników marketing automation zauważa wyraźne zwiększenie liczby pozyskiwanych leadów, 77 procent widzi wzrost konwersji. (VB Insight, 2015)

2. Co czwarta (25 proc.) firma B2B z rankingu Fortune 500 stosuje narzędzia marketing automation. (ClickZ, 2013)

3. 67 procent marketerów stosujących w swych działaniach marketing automation określa tę technologię jako “bardzo efektywną” lub “efektywną”. (Autopilot Inc., 2015)

4. 63 procent firm planuje w 2015 znacząco zwiększyć swój budżet na marketing automation. (Salesforce, 2015)

5. W 2014 roku aż 75 procent przedsiębiorstw korzystających z systemów marketing automation rozpoczęła ich użytkowanie w przeciągu 6 miesięcy poprzedzających badanie. (Peper Global, 2014)

6. Dla 92 procent marketerów istotne jest, aby system marketing automation był łatwy w obsłudze. Dwie trzecie z nich (77 proc.) zwraca uwagę na jego efektywne współdziałanie ze sprzedażą. (Gleanster, 2013)

staty 92źródło: Gleanster

7. 42 procent obecnych użytkowników systemów CRM planuje zwiększenie wydatków na automatyzację marketingu. (Software Advice, 2014)

8. Wielkość ma znacznie. Wdrożenie automatyzacji marketingu związane jest z wielkością firmy. Systemy tego typu wprowadziło 76 procent dużych firm (zatrudniających powyżej 100 pracowników) i tylko 18 procent mikroprzedsiębiorstw (mniej niż 10 etatów). (Buyer Zone, 2013)

9. Liczy się przychód. Aż 60 procent firm z przychodami powyżej 500 mln $ zaimplementowało narzędzia marketing automation. Wśród przedsiębiorstw z przychodami poniżej 3 mln $ na ten krok zdecydowało się zaledwie 3 procent z nich. (Raab Associates, 2014)

2014źródło: Raab Associates

10. 37 procent marketingowców z sektora B2B stosuje narzędzia marketing automation w celu pozyskania leadów. (MarketingProfs, 2013)

11. Niemal cztery piąte (78 procent) marketerów uważa, że marketing automation to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie przychodów z content marketingu. (The Lenskold and Pedowitz Groups, 2013)

statystyki_78źródło: The Lenskold and Pedowitz Groups

12. Firmy wykorzystujące oprogramowanie do automatyzacji marketingu generują dwa razy więcej leadów potencjalnych klientów niż podmioty wykorzystujące standardowe programy pocztowe. (Autopilot Inc., 2015)


Fot.: freeimages.com
Michał Grzebyk
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy