3 trendy kulinarne, które kochają millenialsi. Zainspiruj się nimi w biznesie

3 trendy kulinarne, które kochają millenialsi. Zainspiruj się nimi w biznesie

Trendy z Instagrama – nie zawsze są zrozumiałe. Czasem patrzysz i zastanawiasz się: „czego ci ludzie nie wymyślą”. A jednak – wiele z nich ma głębszy sens kulturowy i psychologiczny, warto więc śledzić je na użytek swojego biznesu. Bo to, co dziś wydaje się dziwne, jutro może sprzedawać się u konkurencji jak świeże bułeczki. Poniższe trendy przydadzą Ci się w strategii sprzedażowej i w tworzeniu contentu, zwłaszcza jeśli prowadzisz kawiarnię, cukiernię lub bloga kulinarnego. Uwierz nam – millenialsi je kochają.

1. Jednorożec

Dlaczego jednorożec to jeden z najsilniejszych i najdłużej utrzymujących się trendów wśród pokolenia Y (millenialsów)? Zdaniem psychologów powodem jest tęsknota za bezpieczeństwem i dzieciństwem1. Z kolei badacze z University of New Hampshire twierdzą, że obecne pokolenie 38- i 18-latków cechuje przekonanie o swojej wyjątkowości2, co odzwierciedla się w nieprzeciętnych cechach jednorożca – symbolu mądrości, inteligencji, wspaniałości, łagodności i siły w jednym3. Nie można też zapominać, że to mityczne stworzenie jest mocno kojarzone ze środowiskami LGBT4 i tym samym uznawane za znak otwartości. Moda na jednorożca nie jest oczywiście nowa, za to innowacyjne jest to, że w 2018 roku często łączy się go z… syreną.

W biznesie: Tęczowy motyw jednorożca wykorzystała z powodzeniem sieć Starbucks, tworząc Unicorn Frappuccino, które szybko zyskało popularność (obecnie hasztag ten ma 152 tys. postów na Instagramie). Blogerzy za to interpretują jednorożca na miliony sposobów – w ciastkach, lodach, wacie cukrowej itd.

2. Ociekanie

Tak, dobrze czytasz – jednym z hitów tego roku jest „ociekanie” lub inaczej „róg obfitości”. Wszystkiego ma być dużo, aż do przesady. Desery (najczęściej w formie płynnej) powinny wyciekać ze szklanek i kubków. Mają oblepiać ścianki, spływać po rękach i być maksymalnie niepraktyczne, wyłożone kremem, lodami i owocami. Może ten nadmiar wiąże się z niezdecydowaniem, które cechuje millenialsów5? Po co mieć jedną rzecz, skoro można mieć wszystko naraz. I nieważne, że nie da się tego jeść bez pobrudzenia. Ważne dla instagramowiczów jest to, że deser ładnie wygląda na zdjęciach, a dla restauratorów, że trend na obfitość i ociekanie da się przełożyć na biznes, np. związany z… tortami urodzinowymi lub ślubnymi.

W biznesie: Desery w stylu rogu obfitości promują znani zagraniczni blogerzy i vlogerzy – u lulusdreamtown (237 tys. fanów) z co drugiej przekąski wylewa się czekolada lub niebieskie smoothie, a preppykitchen (423 tys. fanów) polewa płynną masą kolorowe torty. Trend ten widać także na naszym rynku. Sieć kawiarni Nakielny proponuje szejki z bitą śmietaną wylewającą się ze słoików (podobnie jak na nowojorskich ulicach), natomiast warszawska cukiernia Ciastko z dziurką serwuje przepiękne piętrowe torty ociekające czekoladą.

3. Syrena i kaktusy

Jak już wspomnieliśmy, w tym roku na Instagramie obok jednorożca zaczęła się pojawiać syrena. To również ma związek z modą na powrót do dzieciństwa, ale nie tylko. Syrena kojarzy się także z morzem, a morze z podróżami. Z badań wynika, że w najbliższej przyszłości aż 72% millenialsów zamierza wyruszyć w podróż marzeń6, zamieniając marzenia swoich rodziców7 o zapuszczeniu korzeni i zbudowaniu domu z ogródkiem na rzecz podróżowania i „kolekcjonowania przeżyć”. I nawet jeśli zdaniem niektórych to daleko idąca interpretacja, faktem jest, że sprzedaje się wszystko to, co ma związek z morzem i dalekimi wycieczkami do egzotycznych krajów. Także popularne od jakiegoś czasu: flamingi, ananasy, arbuzy, kaktusy i liście bananowca – są motywami bardzo chętnie wykorzystywanymi w cukiernictwie i nie tylko.

W biznesie: #mermaid (syrena) ma już ponad 8 milionów postów na Instagramie. Jak wykorzystują tę modę zagraniczni blogerzy? Różnie: w tostach (vibrantandpure – 94,5 tys. fanów), smoothies i donutach (naturally.jo – 847 tys. fanów) lub muffinkach (sweets_withlove – 93,1 tys. fanów).


Jak widać, nawet najdziwniejsza moda nie bierze się znikąd. A dzięki ukrytemu sensowi ma tak duże wzięcie wśród konsumentów. Interesują Cię nowe trendy w marketingu? Śledź naszego bloga – już wkrótce kolejne artykuły.


Źródła:
1 https://www.boska.pl/beauty/15050/3/Jednorozce-i-syreny-Psychologowie-wyjasniaja-dlaczego-tak-bardzo-lubimy-ten-trend.html
2 https://pl.wikipedia.org/wiki/Pokolenie_Y
3 https://www.bryk.pl/slowniki/slownik-symboli-literackich/101592-jednorozec
4 https://www.theguardian.com/society/2017/oct/15/return-of-the-unicorn-the-magical-beast-of-our-times
5 https://nowymarketing.pl/a/16419,megalomania-millenialsow-6-kluczy-komunikacyjnych-szczerosc
6 https://www.foresightfactory.co/wp-content/uploads/2016/11/Expedia-Millennial-Traveller-Report-Final.pdf
7 https://www.fly4free.pl/wydatki-na-podroze-zamiast-na-dom/

Podobne wpisy