#5 Analityka zachowań użytkowników: Realytics bada wpływ kampanii TV na działania online

#5 Analityka zachowań użytkowników: Realytics bada wpływ kampanii TV na działania online

Istnieje wiele narzędzi, które służą do mierzenia skuteczności działań i zaangażowania użytkowników w kampaniach online. Możemy śledzić rozwój społeczności wokół profili w social media (Minter.io), ruch na stronie (Google Analytics), aktywność konsumentów wobec treści plików PDF (Docalytics) i mailingów. Jednak marketing to nie tylko Internet. Lwią część budżetów dużych marek stanowi przecież telewizja. W jaki sposób sprawdzić, jak reklamy w tym medium wpływają na promocję w sieci?

Francuski start-up Realytics oferuje narzędzie, które umożliwia mierzenie wpływu kampanii telewizyjnych na działania w Internecie. Jego twórcy rekomendują go jako „Google Analytics dla TV”. Według ich założeń, oferowana technologia służy do identyfikowania, obserwacji i analizy aktywności użytkowników pozyskanych za pomocą reklam w TV. Korzystając z oferty Realytics, mamy zyskać możliwość większego wpływu na poziom ROI i wiedzę pozwalającą nam nanosić poprawki w mediaplanie w przyszłości (zmiany w kreacji, dobór najlepszego czasu wyświetlania i kanału).

Kierując się powyższymi zapewnieniami, omawiane narzędzie wydaje się świetnym rozwiązaniem dla firm traktujących telewizję jako kanał służący przejmowaniu uwagi konsumentów na działania w Internecie. Oferowane oprogramowanie ma służyć również reklamodawcom korzystającym z tradycyjnych kanałów sprzedaży. Według danych z raportu Internet Marketing 2016 na temat wyników agencji ubezpieczeniowej Assurpeople, która wprowadziła narzędzie do swojej strategii, liczba pozyskanych leadów w stosunku do roku poprzedniego wzrosła o 30 procent. Koszty za pozyskanego widza TV zostały zoptymalizowane o tyleż samo procent.

Rola telewizji w strategiach marketingowych

77 procent Polaków używa Internetu podczas oglądania TV. Najczęściej korzystają z telefonu komórkowego (48 proc.) laptopa (43 proc.). Do czego ich używają? 63 procent szuka na urządzeniach cyfrowych informacji o markach i produktach, które zobaczyło na ekranach telewizorów. Badania IAB Polska wskazują, że 70 procent osób korzystających z tradycyjnej telewizji kontynuuje w sieci oglądanie treści w niej widzianej (60 proc. aktywności związanych jest z markami).

screenshot-iab.org.pl 2016-01-11 12-33-15

http://iab.org.pl/

Od kilku lat obserwujemy w Polsce zmniejszające się zainteresowania telewizją (ponad 500 tys. gospodarstw domowych w Polsce nie posiada odbiornika telewizyjnego, w czasie gdy na początku stulecia było ich tylko 160 tys.). W badaniach Nielsen widzimy, że na świecie ta zmiana zależna jest od wieku respondentów. Z przedstawionego poniższe wykresu możemy dowiedzieć się, że członkowie grupy wiekowej 18-24 oglądają TV przez 32 procent mniej czasu niż pięć lat temu. Przedstawiciele nieco starszego pokolenia (25-34 lat) robią to o 23 procent krócej. Natomiast u osób w średnim wieku spadek ten wynosi 10 procent. Po telewizyjną rozrywkę w niemal niezmiennym stopniu sięgają seniorzy.

BT-AD294_YOUTHD_D_20150724103009

http://blogs.wsj.com

Patrząc na powyższe dane, możemy stwierdzić, że telewizja staje się medium przestarzałym. Prawdopodobnie dzieje się tak dlatego, że widz posiada ograniczoną możliwość interakcji wobec przedstawianych za jej pomocą treści.

Uważam, że w przyszłości, tradycyjna reklama telewizyjna dla grupy poniżej 40. roku życia będzie pełnić głównie funkcję przekaźnika ruchu na działania on-line, a pozostałe kampanie ograniczą się do spotów wizerunkowych (to ostatnie widoczne jest już teraz). Aby realizować te zadania, TV marketing musi zostać wyposażony w odpowiednie wskaźniki. W tej sytuacji narzędzia takie jak Realytics będą niezwykle pożądane.


Chcesz dowiedzieć się więcej  o analityce zaangażowania użytkowników w prowadzoną komunikację e-mailową?
Sprawdź nasz poprzedni artykuł z serii:

#4 Analityka zachowań użytkowników: treść mailingów, cz. 2

analityka zachowan 4


fot: pixabay.com
źródła:
http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/07/20140714_IABPolska_TVWWW_raport_final.pdf
http://ircenter.com/multiscreening-2015-w-polsce/
https://www.realytics.io/fr/realytics-revele-piloter-investissements-tv-linternet-marketing-2016/
http://blogs.wsj.com/cmo/2015/07/24/this-chart-shows-why-comcast-would-be-interested-in-vice-media-and-buzzfeed/
http://www.webmarketing-com.com/2016/01/08/44699-analyser-les-retombees-des-campagnes-tv-sur-le-digital-est-desormais-possible-startupdumois-episode-7
http://www.mindshareworld.com/poland/news/multiscreening-divided-attention-favourable-marketers-0 
Maciej Potępa
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy