#1 Analityka zachowań użytkowników: Treść PDF

#1 Analityka zachowań użytkowników: Treść PDF

Jak możesz mierzyć – jeszcze efektywniej niż do tej pory – zainteresowanie, jakie wzbudza publikowany przez Ciebie content? Liczba pobrań e-booków czy wartość CTR w wiadomościach e-mail to bardzo ważne, jednak tylko podstawowe wskaźniki analityczne. Co jeszcze możesz mierzyć? Na pierwszy ogień bierzemy analitykę treści zamkniętych w pliku PDF.

Pobierz artykuł w PDF

Do śledzenia reakcji użytkowników na publikowany content przywykliśmy wykorzystywać przede wszystkim Google Analytics, systemy do monitorowania Internetu oraz do analityki statystyk profili w mediach społecznościowych. I słusznie, ponieważ są źródłem ogromnej wiedzy o odbiorach naszych treści. Jednak wiemy z doświadczenia, że pracując wyłącznie na nich, prędzej czy później trafisz na mur ograniczeń wynikających ze specyfiki danego narzędzia. Wtedy nie pozostanie Ci nic innego, jak rozpocząć poszukiwania dodatkowych rozwiązań. Od dzisiaj będziemy dzielić się z Tobą naszymi odkryciami.

banner

Liczba pobrań plików i… nic więcej?

Tworzysz e-booki, case study, raporty i inne treści zamknięte w pliku pdf? Na pewno mierzysz liczbę pobrań Twoich publikacji. Zapewne wiesz także, kto je pobiera. Znasz adresy e-mail tych osób, a może nawet ich imię, nazwisko i numer telefonu. Ciągle jednak nie wiesz, jak reagują na zawartość tych plików, czyli treści, nad którymi tak długo pracowałeś.

Kluczem do sukcesu w działaniach content marketingowych jest możliwie jak najdokładniejsze dostosowanie tematyki, formy oraz sposobu promocji treści do oczekiwań Twojej grupy docelowej.

Na wypadek, gdyby właśnie nasunęło Ci się pytanie: „i po co tyle zachodu?”, odpowiadam: kluczem do sukcesu w działaniach content marketingowych jest możliwie jak najdokładniejsze dostosowanie tematyki, formy oraz sposobu promocji treści do oczekiwań Twojej grupy docelowej. I tutaj naprzeciw naszym potrzebom wychodzą narzędzia (na przykład Docalytics), które poza tym, że dostarczają informacje na temat liczby pobranych plików, powiedzą Ci:

  • ile czasu Twoi odbiorcy spędzili na czytaniu e-booka?
  • jaki jest średni czas lektury przypadający na jednego użytkownika?
  • na której stronie najczęściej przerywają czytanie?
  • ile czasu spędzają średnio na każdej stronie e-booka?
  • które elementy najbardziej przyciągają ich uwagę? w co klikają?
  • ile wyświetleń publikacji nie kończy się pełną lekturą, czyli od pierwszej do ostatniej strony?
  • ilu użytkowników, którzy wyświetlili publikację, jest Twoimi nowymi czytelnikami? (osoby, które wcześniej nie przeglądały innych dokumentów)
  • ilu odbiorców to Twoi stali czytelnicy? (osoby powracające, które wyświetlały również inne moje publikacje)
  • ile razy Twój dokument został wydrukowany?
  • ile razy został udostępniony w mediach społecznościowych?

Analityka zachowań użytkownika - heatmap
źródło: blog.docalytics.com

Wysoki wskaźnik liczby pobranych plików świadczy tylko o tym, że publikacja zainteresowała Twoją grupę docelową dobrym tytułem i jej prezentacją. Natomiast odpowiedzi na wyżej postawione pytania pomogą Ci wyodrębnić z Twojego kilku(nasto)stronicowego pliku między innymi te zagadnienia, które:

  • najbardziej przypadły do gustu użytkownikom – będziesz mógł je rozwinąć w kolejnych e-bookach, ofertach czy case study,
  • okazały się najsłabszym ogniwem publikacji – popracujesz nad nimi lub po prostu je wyeliminujesz.

Odpowiednio zopytmalizowane treści mają ogromną siłę sprzedaży Ciebie jako eksperta w danej dziedzinie, a co za tym idzie – kluczem do sukcesu w działaniach content marketingowych jest możliwie jak najdokładniejsze dostosowanie tematyki, formy oraz sposobu promocji treści do oczekiwań Twojej grupy docelowej.

 

4

Podobne wpisy