Baza danych a personalizacja marketingu [INFOGRAFIKA]

Baza danych a personalizacja marketingu [INFOGRAFIKA]

Dwie trzecie (66 proc.) marketerów ocenia swoje wysiłki na drodze do personalizacji treści jako „bardzo dobre” lub „doskonałe”. Wyraźnie kontrastuje to jednak z danymi mówiącymi o tym, że jedynie 31 procent konsumentów może powiedzieć, że marka w ramach działań cross-channel marketing stale rozwija ich indywidualne doświadczenia. Powyższe dane pochodzą z ostatniego raportu przygotowanego przez SAP HybrisForrester Consulting.

Wspomniany opracowanie zostało oparte na danych uzyskanych z badań 1 200 konsumentów z całego świata oraz 200 specjalistów pracujących w agencjach reklamowych i marketingowych zatrudniających 500 lub więcej pracowników.

Jednym z najważniejszych wniosków płynących z badania jest wpływ konsolidacji danych klientów na personalizację. Większość marketerów pracuje na informacjach dotyczących leadów, które są rozlokowane w kilku różnych bazach danych. Taka sytuacja jest jedną z najpoważniejszych przeszkód na drodze do określenia punktu widzenia pojedynczego klienta, a tym samym efektywnej koordynacji działań marketingowych w różnych kanałach. Spośród 22 procent marketerów pracujących na jednej bazie danych klientów, aż 70 procent uważa, że zbierane przez nich informacje są „bardzo przydatne” w tworzeniu spersonalizowanej komunikacji marketingowej.

Zaledwie 16 procent marketerów poddanych badaniu stwierdza, że ich organizacja jest w stanie uchwycić intencje klienta i dostarczać mu w czasie rzeczywistym komunikaty marketingowe (real-time marketing) oparte na zachowaniu użytkowników, które następnie są dystrybuowane we wszystkich kanałach. Zunifikowanie baz danych zwiększa z 16 do 30 procent prawdopodobieństwo wdrożenia real-time marketingu w komunikacji wielokanałowej.

40 procent badanych konsumentów uważa, że większość treści promocyjnych, które otrzymują nie dostarcza im nic interesującego. Jeszcze więcej, bo 44 procent twierdzi, że otrzymuje zbyt wiele ofert. Aby wyróżnić się na tle konkurencji należy identyfikować potrzeby grup docelowych i tworzyć zasoby będące dla nich wartością dodaną. O tym, jak to robić przeczytasz tutaj.

Na poniższej infografice znajdziesz jeszcze więcej informacji pochodzących z raportu.

 

infografika

źródło: businesswire.com


Fot.: pexels.com
The Nets
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy