[RAPORT] Jakie wyzwania czekają e-mail marketing w 2016 roku?

[RAPORT] Jakie wyzwania czekają e-mail marketing w 2016 roku?

Według uczestników badania Campaigner to pozyskanie nowych subskrybentów, a nie wzrost współczynnika otwarć czy tworzenie angażujących treści jest najważniejszym wyzwaniem, jakie stoi przed e-mail marketingiem w 2016 roku.

Raport został oparty na zebranych w listopadzie zeszłego roku ankietach, które uzupełniło 506 e-mail marketerów będących klientami Campaigner.

29,1 procent specjalistów uznało pozyskanie nowych subskrybentów za najważniejsze wyzwanie czekające e-mail marketing w 2016 oku. Kolejne najważniejsze wyzwania to: wzrost współczynnika otwarć (26,3 proc.) oraz tworzenie treści pociągających użytkowników (22,1 proc.).

e-mail marketing - przewidywania

Respondenci są zdecydowanie przekonani o tym, że przyciągnięcie nowych leadów będzie ich najważniejszym celem w e-mail marketingu w rozpoczynającym się roku. Takiej odpowiedzi udzieliło 45,3 procent badanych marketerów.

e-mail marketing wyzwania na 2016

Powyższe dane warto zestawić z odpowiedziami na pytanie o to, z jakimi największymi wyzwaniami na polu e-mail marketingu respondenci mieli do czynienia w 2015 roku. W tym przypadku sytuacja wygląda zdecydowanie inaczej, ponieważ to właśnie wzrost liczby otwarć był najczęściej udzielaną odpowiedzią (31,4 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się kolejno: tworzenie atrakcyjnych treści (25,7 proc.) i zdobycie nowych subskrybentów (24,3 proc.).

wyzwania na 2015

Więcej danych dotyczących e-mail marketingu oraz wyzwań przed nim stojących można znaleźć w raporcieSerdecznie zapraszamy też do lektury artykułu poświęconego analityce zachowań użytkowników w e-mail marketingu.

e-mail analityka


 

fot.: pexels

Michał Grzebyk
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy