Inbound marketing – 20 liczb, które musisz znać

Inbound marketing – 20 liczb, które musisz znać

Marketing przychodzący (inbound marketing) to doskonała strategia pozwalająca marketerom sprostać oczekiwaniom współczesnych konsumentów. Firmy, budując profesjonalny wizerunek i przyciągając klientów zainteresowanych oferowanymi przez markę treściami, pozyskują leady, których jakość bezpośrednio przekłada się na wyniki finansowe.

Poniżej zebrano ponad 20 twardych danych dotyczących inbound marketingu. Bez wątpienia pomogą one przekonać sceptyków oraz będą stanowić doskonały punkt wyjścia do rozmów z właścicielami firm zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami marketingowymi.

1. Dzięki marketingowi treści można wygenerować nawet trzy razy więcej leadów niż posługując się tradycyjnymi działaniami outbound marketing. Co ważne – content marketing jest o 62 procent tańszy. (Demand Metric)

2. 45 procent respondentów wskazuje inbound marketing jako podstawowe źródło pozyskiwania leadów. Outbound marketing został doceniony zaledwie przez 22 procent spośród badanych. (HubSpot)

3. 86 procent marketerów wdrożyło content marketing. (Content Marketing Institute/MarketingProfs)

4. Trzy najlepsze formaty treści, które wpływają na decyzje zakupowe klientów z sektora B2B to: whitepapers (78 proc.), case studies (73 proc.) i webinaria (67 proc.). (Demand Gen Report)

grafika_1

źródło: http://bit.ly/1ShsRec

Blog

5. Wśród marketerów przywiązujących wagę do działań związanych z firmowym blogiem aż 13-krotnie wzrasta prawdopodobieństwo, że będą się cieszyć pozytywnymi wynikami ROI. (HubSpot State of Inbound)

6. Około 80 procent badanych przez Content Marketing Institute określa się jako czytelnicy blogów. (Content Marketing Institute)

7. Ponad 4/5 marketerów (82 proc.) przyznaje, że codziennie generuje nowych klientów za pośrednictwem bloga firmowego. (HubSpot)

8. Marki publikujące co najmniej 15 postów w miesiącu zyskiwały średnio 1 200 nowych leadów miesięcznie. (HubSpot)

Social media

9. 92 procent marketerów B2B używa w strategii content marketing social media. (Content Marketing Institute/MarketingProfs)

c_tacticsźródło: http://bit.ly/1c71VfP

10. Niemal ¼ całego czasu aktywności online (23 proc.) internauci spędzają w social media. (Content Marketing Institute)

11. Siedmiu na dziesięciu marketerów (70 proc.) planuje zwiększyć zastosowanie oryginalnych treści wizualnych (m.in. infografik) w komunikacji marek w 2015 roku. (Social Media Examiner)

12. 82 procent kupujących twierdzi, że bardziej ufają markom, których szef i kadra zarządzająca wysokiego szczebla są aktywni w social media. (War of Words: Myth-Busting Social Media, SEO & Content Marketing)

SEO

13. 94 procent spośród klikanych linków to wyniki organiczne. Płatne formy reklamowe w wyszukiwarkach stanowią zaledwie 6 procent wykorzystywanych wyników. (eConsultancy)

14. Ponad dwie trzecie wszystkich klików organicznych (68 proc.) generowane jest przez pierwsze trzy wyniki wyszukiwania. (eConsultancy)

Inbound marketing - daneźródło: http://bit.ly/1FpYknU

15. 93 procent cyklów zakupowych zaczyna się wyszukiwaniem online. To argument, pokazujący dlaczego optymalizacja pod kątem SEO jest tak ważna dla każdego biznesu. (Marketo)

16. Czterech na pięciu internautów (78 proc.) poszukuje informacji na temat produktów i usług za pomocą wyszukiwarki. (HubSpot)

Lead Nurturing

17. Firmy, które zwiększyły liczbę landing pages z 10 do 15, zauważyły 55-procentowy wzrost liczby pozyskiwanych leadów. (HubSpot)

18. 71 procent marketerów pracujących w sektorze B2B stosuje content marketing do generowania nowych leadów. (MarketingProfs)

19. 37 procent marketerów z sektora B2B używa narzędzi marketing automation do pozyskiwania leadów. (MarketingProfs)

20. 80 procent sprzedaży odbywa się pomiędzy 5 a 12 kontaktem na linii klient-marka. (Sellingly)


Fot.: http://bit.ly/1MdWqfQ 
3
Michał Grzebyk
ADMINISTRATOR
Profil
  • Pingback: 14 wielkich liczb o Big Data [STATYSTYKI] - The Nets Blog()

  • http://takaoto.pro/ Szymon Slowik

    Ogólnie jestem za takim podejściem. Sami w takaoto.pro z powodzeniem stosujemy taktyki inbound marketingu jako core naszej promocji. Niemniej patrząc na powyższe liczby należy pamiętać, że rynek polski i amerykański bardzo się różnią. Przede wszystkim chodzi mi tu o wydawców, miejsca, w których można udzielać się gościnnie, pole manewru w kontaktach z dziennikarzami etc. Ale zmienia się na plus, to na pewno 🙂

    • Michał Grzebyk

      I właśnie te zmiany cieszą najbardziej 🙂
      Mam nadzieję (może nieco naiwną), że już wkrótce choć niektóre z tych liczb będą porównywalne u nas i za wielką wodą. I co najważniejsze – ta nadzieja jest dobrym życzeniem dla całej branży.

Podobne wpisy