Lojalność klienta – 5 sposobów na jej pogrzebanie

Lojalność klienta – 5 sposobów na jej pogrzebanie

W sieci można odnaleźć niezliczone poradniki na temat tego, jak efektywnie (i efektownie przed zarządem) wspierać obsługę klienta. DMC Software przypomina również pięć niezawodnych sposobów na pogrzebanie lojalności klientów, o których więcej można przeczytać w raporcie Oracle. Warto je poznać, bo nie ma to jak nauka na błędach. Najlepiej cudzych.

1. Kontakt przerzucaj z rąk do rąk

Odsyłanie klienta od jednego konsultanta do drugiego to wspaniały sposób na ćwiczenie silnej woli potencjalnego kupującego. Cierpliwość oraz determinacja Asterika i Obeliksa obce są współczesnym konsumentom, ale Ty spróbuj zbadać granice ich wytrzymałości. Najlepiej próbę sił powtarzaj z każdym nowym klientem. Dla tych starych, upartych, miej w zanadrzu dodatkowe przeszkody. Konkurencja będzie Ci za to wdzięczna z całego serca!

2. Nie odpowiadaj na maile

Firmowa skrzynka to podstawa komunikacji, jedna z najszybszych i najwygodniejszych form kontaktu z Twoją firmą. Zadbaj więc o to, by wiecznie była przepełniona nieprzeczytanymi mailami. Jeśli przypadkiem wpadniesz na irracjonalny pomysł unikania zapchania skrzynki – ustaw filtr kasujący wiadomości po miesiącu. I pod żadnym pozorem nie czytaj nowych!

3. Daj sobie czas

Jeszcze przed odebraniem telefonu, daj klientowi możliwość wysłuchania najnowszego radiowego przeboju. Koniecznie ustaw chwytliwą i głośną piosenkę, która wpadnie petentowi w ucho.

Gdy już podejmiesz rozmowę z klientem, przełącz go do koleżanki lub kolegi (patrz punkt 1). Mamy nadzieję, że tu również nie zapomnisz o muzycznym elemencie, jaki umili długie minuty oczekiwania na połączenie. Staraj się powtarzać te kroki i nie zapominaj o uaktualnianiu linii melodyjnej o kolejne hity.

customer-serviceźródło: http://bit.ly/1Hg1Vca

 

4. Automatyzacja na każdym kroku

Zainwestowałeś w zautomatyzowany system obsługi call center? To niezły krok, ale nie możesz na nim poprzestać. Skonfiguruj obsługę potencjalnego klienta w taki sposób, by ten zgubił się w gąszczu numerów do wybrania i nie miał szans na połączenie z konsultantem. Jeśli trafisz na wytrwałego petenta, a ten złamie kod Twojego call center, to nie zapomnij o punkcie 3.

5. Konsultant ignorant

Wynagrodź determinację swojego potencjalnego klienta. Postaraj się o to, by w czasie rozmowy telefonicznej lub odwiedzenia punktu sprzedaży miał niepowtarzalną okazję spotkać się z najgorszym konsultantem. To ważny punkt styku klienta z Twoją marką. Nie zaniedbuj odpowiedniego przygotowania swoich pracowników. Niech będą zgorzkniali, odpowiadają monosylabami i oczywiście nie mają pojęcia o ofercie, jaką przedstawiają.

Zastosuj wszystkie powyższe rady, a gwarantujemy Ci, że bezpowrotnie stracisz klientów. Nawet tych najbardziej zżytych z marką.

I pamiętaj – bądź konsekwentny w działaniu!


Fot.: pixabay
Michał Grzebyk
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy