Marketing automation – Wprowadź to z automatu!

Marketing automation – Wprowadź to z automatu!

Aż 79 procent firm korzysta z automatyzacji marketingu – wynika z raportu State of B2B Marketing Automation 2015, przeprowadzonego przez Regalix. W badaniu udział wzięli marketingowcy B2B z całego świata, którzy podzielili się doświadczeniem związanym z zastosowaniem działań z zakresu marketing automation w swoich firmach.

Główny cel, jaki przedsiębiorcy zamierzają osiągnąć poprzez stosowanie marketingu automatycznego, to optymalizacja procesu przepływu leadów. W ramach tego cyklu wymienić można lead nurturing, czyli pielęgnację leadów (82 proc.), poprawę jakości leadów (76 proc.) oraz wzrost liczby generowanych leadów (74 proc.).

Przy pomocy automatyzacji marketingu firmy dążą również do uzyskania wzrostu przychodów ze sprzedaży (53 proc.), udoskonalenia pomiaru efektywności działań (48 proc.) oraz zwiększenia liczby pozyskanych klientów (45 proc.). 

Na wzrost utrzymania klientów dzięki marketing automation liczy zaledwie 37 proc. marketingowców B2B. Pokazuje to, że traktują oni tę formę marketingu przede wszystkim jako narzędzie przedsprzedaży.

marketing-automation

Źródło: www.regalix.com

Potencjał marketing automation

Najważniejsze cele, których realizację ma zapewnić automatyzacja marketingu, pokrywają się z głównymi korzyściami osiąganymi przy użyciu tej formy marketingu.

Zgodnie z raportem Regalix, aż 84 procent marketingowców B2B przyznało, że wdrożenie marketing automation spowodowało wzrost liczby generowanych leadów , lepszy wgląd w potrzeby klientów (73 proc.) oraz zwiększoną efektywność prowadzonych w firmie działań (73 proc.).

Co więcej, 64 procent przebadanych marketerów już w ciągu pierwszych sześciu miesięcy po wprowadzeniu automatyzacji marketingu zauważyło korzyści płynące ze stosowania tej strategii.


fot. pixabay.com
Michał Grzebyk
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy