Mobile First Index – nadchodzi nieuniknione

  • Kategoria: SEO
  • 19 marca 2018
  • 261
  • 0
Mobile First Index – nadchodzi nieuniknione

Wraz z rosnącym udziałem ruchu mobilnego na stronach WWW, Google wprowadza aktualizację, która sprawi, że wyniki z wyszukiwarki mobilnej będą rzutowały na wyniki desktopowe. To rewolucja zapowiadana od dawna, teraz staje się faktem. Co oznacza dla właścicieli domen?

Google chce zakończyć erę stron, które nie posiadają wersji mobilnej lub responsywnej – tak by użytkownik miał gwarancję, że zawsze trafi na stronę, która będzie dopasowana do urządzenia, z którego akurat korzysta.

Wersja mobile vs. responsywna

Posiadanie wersji mobilnej (z „m.” przed nazwą domeny) daje poczucie bezpieczeństwa podczas nadchodzących zmian w algorytmie wyszukiwarki, jednak zdecydowanie najlepszą praktyką jest tworzenie stron responsywnych. Wszystko dlatego, że często wersja mobilna pokazuje użytkownikowi uszczuploną zawartość. Ma np. mniej zakładek czy contentu, niż jej desktopowy odpowiednik. W przypadku nowej aktualizacji Google znajdzie i zaindeksuje tylko treść znajdującą się w wersji mobilnej.

Nie mam wersji mobile/responsywnej, co teraz?

Osoby i instytucje, które przespały czas wdrożenia strony dopasowanej do urządzeń mobilnych, mogą odczuć to w postaci spadków ruchu. Co prawda Google nadal będzie indeksował witryny  dostępne jedynie w wersji desktopowej i wyświetlał je w takiej formie użytkownikom, jednak z czasem strona może coraz bardziej tracić na widoczności w wyszukiwarce. Nic jednak straconego na zawsze. Zalecam jak najszybsze podjęcie odpowiednich kroków do poprawy wyświetlenia swojej witryny.  W SEO każdy wynik da się odbudować.

Czy jestem dobrze przygotowany na mobilne trzęsienie ziemi?

To, czy witryna jest odpowiednio przygotowana do nadchodzących zmian, można w bardzo łatwy sposób sprawdzić, np. korzystając z narzędzia Google – Mobile Friendly.The Nets mobilne

Kiedy to nastąpi?

Zmiany dzieją się na naszych oczach. 21 lutego na konferencji PUBCON Gary Illyes ogłosił, że przez najbliższe kilka tygodni planowane jest przetasowanie wyników w indeksie mobilnym. To, jak bardzo nowe indeksowanie wpływa  na ruch w wynikach wyszukiwania, można zauważyć po monitoringach słów kluczowych.

seo

źródło: Senuto

Indeks zmian pokazuje, jak wyniki zmieniły się na frazy kluczowe w stosunku do dnia poprzedniego. Natomiast średni indeks zmian obliczany jest na podstawie historii zmian z ostatnich dni. Słupki w kolorze czerwonym oznaczają, że w danym dniu były duże zmiany w wynikach wyszukiwania. Wiele domen zmieniło swoje pozycje.

Podobne wpisy