Stres ma wielkie oczy – Marketingowcy vs. napięcie w pracy

Stres ma wielkie oczy – Marketingowcy vs. napięcie w pracy

Stres potrafi być dla marketerów sprzymierzeńcem. Kiedy kawa zawodzi, zbliżający się wielkimi krokami termin oddania projektu potrafi dodać energii niejednemu wprawionemu menagerowi. Niektórzy jednak reagują na niego całkowitą dezorientacją, a jedyny komunikat, który można odczytać z ich twarzy brzmi: To ja zabarykaduję się w kuchni, tam mnie nie znajdą.

Według Workfront, co czwarta osoba pracująca w dziale marketingu uważa, że jest nadmiernie lub bardzo zestresowana. 35 procent marketerów odczuwa stres na umiarkowanym poziomie. Jedynie trzy procent twierdzi, że w ogóle go nie odczuwa.

Wyścig najlepszych

Praca w „branży” wiąże się w dużej mierze z przekonywaniem do swoich racji i pomysłów, więc cechą charakteryzującą pracujących w tym zawodzie powinna być łatwość radzenia sobie z odmiennym zdaniem innych osób. Jednak 55 procent ma problem z udowadnianiem swojej wartości ludziom, którzy nie rozumieją, co oni robią. Kolejną, stresogenną sytuacją jest poukładanie swoich obowiązków tak, aby wykonać wszystkie zadania w ciągu 40-godzinnego tygodnia pracy. Jest to problematyczne dla połowy (51 proc.) ankietowanych. Listę trzech głównych powodów nerwów wśród pracowników zamyka przekonanie innych o ich wiedzy i świetnych pomysłach, kiedy oni ich aktualnie nie posiadają.

Co za dużo (i za mało) to niezdrowo

Poza czynnikami wynikającymi ze współpracy, przyczynami stresu wśród marketerów są warunki pracy, a dokładnie liczba pracowników, którzy mogą wesprzeć ich działania oraz poziom obłożenia obowiązkami. W przypadku pierwszej kwestii silniejsze napięcie powoduje brak rąk do pracy w dziale marketingu (80 proc. uznaje tę sytuację za powód do podenerwowania). Podobnie cztery piąte ankietowanych postrzega przeciążenie zadaniami za najmocniej oddziałujący powód stresu. Poniżej lista grup zawodowych związanych, które są najbardziej narażone na stres w pracy.

Która grupa jest najbardziej zestresowana?

  1. Kierownictwo – 30%
  2. Dział kreatywny – 29%
  3. Dział operacyjny – 28%
  4. Digital Marketing – 26%
  5. Komunikacja i PR – 14%

Na koniec cytat: Będąc w stresie patrzymy na daną sprawę jak przez dziurkę od klucza. Wyłamcie więc drzwi i przywróćcie realny obraz sytuacji w Waszych głowach.

Powodzenia!

How Stressed Are Marketers?


Fot.: http://bit.ly/1hfBxmF
Maciej Potępa
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy