Automatycznie, czyli skutecznie | Trendy w marketing automation 2016 [INFOGRAFIKA]

Automatycznie, czyli skutecznie | Trendy w marketing automation 2016 [INFOGRAFIKA]

Bez wątpienia marketing automation będzie jednym z kluczowych trendów w 2016 roku. To innowacja, która przede wszystkim pozwala uzyskiwać lepsze, dokładnie mierzalne wyniki biznesowe. Nie dziwi więc fakt, że obecnie z automatyzacji marketingu korzysta 11 razy więcej firm B2B niż miało to miejsce w 2011 roku.

O wadze marketing automation świadczą między innymi wyniki badania przeprowadzonego przez Smart Insights. 20 procent respondentów wskazało MA jako największy trend w mediach cyfrowych i technologii w nadchodzącym roku. Na kolejnych miejscach znalazł się content marketing (18 proc.) oraz Big Data (12 proc.).

Z infografiki przygotowanej przez Uberflip można dowiedzieć się między innymi tego, że aż 92 procent spośród marketerów, którzy w codziennej pracy stosują automatyzację marketingu, uważa MA za skuteczne rozwiązanie. Co interesujące, 85 procent użytkowników czuje, że nie w pełni wykorzystuje potencjał tkwią w dostępnych im narzędziach.
Skalę nadchodzących zmian można zaobserwować patrząc na wzrost wydatków B2B przeznaczanych na rozwiązania marketing automation. O ile w 2013 roku było to 750 mln $, to w 2014 roku mieliśmy do czynienia wydatkami szacowanymi na 1,2 mld $.

Najczęściej używanym rodzajem automatyzacji procesów marketingowych jest automatyka e-mail marketingu. Korzysta z niej 95 procent podmiotów stosujących MA w codziennych działaniach. Niewątpliwie wynika to z realnych efektów, jakie marketing automation pozwala generować – większy wskaźnik otwarć i kliknięć, a także dokładniejsze śledzenie kolejnych kroków, jakie podejmują adresaci. Nie są to jednak wszystkie benefity. Najważniejszą wartością dodaną dla marketerów B2B stanowi zdecydowany wzrost liczby leadów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o rewolucji marketing automation – zapraszamy do szczegółowej lektury infografiki.

automatyzacja marketingu infografikaźródło: Uberflip
fot.: negativespace.co
Michał Grzebyk
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy