Jak zarządzać danymi w firmie: Dlaczego potrzebujesz marketing automation?

Jak zarządzać danymi w firmie: Dlaczego potrzebujesz marketing automation?

Wykorzystanie oprogramowania do automatyzacji marketingu przynosi szereg benefitów. Do zalet korzystania z takich narzędzi można zaliczyć m.in. udoskonalenie zarządzania i opieki nad leadami, poprawę egzekucji strategii marketingowych czy też dokładną mierzalność osiąganych wyników. Mimo tego, z najnowszych danych wynika, że marketerzy nadal zwlekają z wdrożeniem technologii do swoich działań.

2016 MarTech Data Report przygotowany przez Openprise został oparty na analizie wyników badania ponad 400 specjalistów zajmujących się sprzedażą i marketingiem w firmach działających na terytorium USA.

Najważniejsze wnioski, jakie można przeczytać w niniejszym raporcie, to:

  • Dwie trzecie respondentów nadal nie korzysta z platform do automatyzacji procesów marketingowych (MAP, Marketing Automation Platform).
  • Specjaliści, którzy wdrożyli MAP, nie wykorzystują potencjału narzędzi, jakimi dysponują. Z reguły ich umiejętności związane z MA (Marketing Automation) pozostają na poziomie podstawowym lub średniozaawansowanym.
  • To nie brak technologii czy też umiejętności ich obsłużenia jest największą przeszkodą w zaawansowanych działaniach marketingowych. Respondenci, którzy nie korzystają z MA jako główną przyczynę podają niedostateczny budżet (34 proc.) oraz brak czasu (28 proc.). Drugi z tych czynników jest najczęstszą wymówką dla marketerów, którzy zainwestowali w technologie automatyzacji marketingu (45 proc.).

technologie marketingowe_1

  • 78 procent użytkowników marketing automation ocenia pozyskane leady.

martech_2

 

  • Zaledwie co drugi marketer oceniający leady w rzeczywistości wykorzystuje zdobyte informacje do kwalifikacji leadów.

martech_3

  • Zarządzanie danymi znajduje się w czołówce:

największych wyzwań związanych z danymi,
martech_4
kluczowych priorytetów dla technologii marketingowych,
martech_5
oraz obszarów, w których firmy będą szukać pomocy specjalistów.
martech_6

Przedsiębiorstwa, które chcą wykorzystać potencjał tkwiący w marketing automation muszą nauczyć się odpowiednio interpretować generowane dane, kompleksowo je analizować i traktować jako wartość, zdolną połączyć działy sprzedaży i marketingu w jeden, sprawnie funkcjonujący organizm. Jeśli tych kompetencji nie można znaleźć wewnątrz organizacji – należy niezwłocznie zająć się poszukiwaniem specjalistów zdolnych do prowadzenia zaawansowanych działań na polu marketing automation. W przeciwnym przypadku to konkurencja wykorzysta ów trend i zdobędzie znaczną przewagę rynkową.


fot.: pexels

 

 

The Nets
ADMINISTRATOR
Profil

Podobne wpisy